måndag 5 november 2007

Hur går det i hovrätten?

Det är massa med frågetecken kring hur det kommer gå i hovrätten. Jag anser det är fel av sydsvenskan att berätta vad plastikkirurgen heter. Domen har inte vunnit laga kraft och det finns personer som blir onödigt utpekade. Plastikkirurgen har säkert inte varit världens helgon. Samtidigt så känns hela fallet som om alla talar kring sanningen. De rör sig som katter kring het gröt.

Jag har läst domen och hört en del av bevisen och det känns som om sanningen inte finns med alls. Båda sidor har en massa osannolika detaljer som inte går ihop. Det är som ett pussel där ramen är klar men alla pusselbitar i mitten ännu ligger utspridda. Lyssnar man av folket på stan så känns det som det är två läger. Ett manligt och ett kvinnligt. Själv så tycker jag det är saker i bådas story som känns för overklig för att vara sann. Samtidigt, under vissa typer av lugnande och bedövande medel kan minnesbilder bli otydliga.

Plastikkirurgen gör säkert rätt att byta advokat. Media har ju redan dömt plastikkirurgen så en advokat med större kommunikativa egenskaper vore inte helt fel. För den förra advokaten fick knappt en syl i vädret. Dock känns det inte som om han anser sig bara 100% skyldig för då hade ju Silbersky varit försvarsadvokat. Teorin om onanin och spermerna, den köper jag inte. Så det skall bli intressant och se hur den nya advokaten förklarar det hela.

Plastikkirurgen är ju inget dumhuvud så jag kan inte förstå att man hamnar i en situation som denna. Kollegor och anställda har ju gråtit ut i massmedia och kommit med den ena och andra teorin. I vissa fall kan man ju säga att de erkänna att de är medbrottslingar om nu saker hänt på kliniken. Om de nu känt vissa misstankar varför har de då inte larmat till socialstyrelsen? Plastikkirurgen var med enormt korkad att vara ensam med en patient. Gynekologer är ju aldrig ensamma med sina patienter under undersökningarna. Plastikkirurgen har satt sig i ett klister som han inte kommer ur med den storyn han har kört än så länge. Vad som förbryllar mig mycket är relationsröran som finns med mitt i smeten. Mina Etiska och Moraliska värderingar skulle gjort att jag aldrig hamnat i en sådan sits.

En sak vet jag. Jag vet inte vem jag skall tro på. Det är bara en salig soppa som inte smakar bra.

DN SDS

Inga kommentarer: