tisdag 27 november 2007

Microsofts fel!

Windows har aldrig varit anpassat till riskerna med internet och nätverk. Det är därför det finns miljontals datorer som är en del av bootnet.

Windows Vista är ett steg på rätt håll, med ökad säkerhet, fast de flesta tröttnar på alla varningar och ställer in det som under XP vilket gör det riskabelt.

Att ha alla ägg i samma korg har fler insett är fel. Allt fler byter ifrån Windows till Mac OS X. Även allt fler kör Linux. Det är bra. Det är steg i rätt riktning. Dock är aldrig ett system säkrare än dess användare.

I min bekantskapskrets bytte några ifrån windows till mac förra året. I år så har det blivit en boom efter att ha sett alla fördelar. VI slipper alla ha ett antivirusprogram som kostar 1200-1400:-/år. Vi slipper de 112.000-tals virus, trojaner och spyware som finns till windows. Vi slipper rensa våra datorer varje dag för att känna oss säkra. Blå skärm som dök upp en del på min stationära PC försvann med när vi köpte mac.

Det finns inget jag saknar i min mac. Det finns till och med massa med program som bara finns för Mac OS X. Då jag även kan köra windowsprogram i min mac så är jag supernöjd.

Jag trodde jag skulle sakna program, men icke. Att byta licens ifrån en windows till mac os x var enkelt och smidigt.

Ta steget och gör något smart! Byt till Mac OS X eller Linux!

AB

Inga kommentarer: