torsdag 15 november 2007

Har brösten blivit större, eller fler som väljer rätt kupa?

Hamnade mitt i en diskussion med en massa kvinnliga kollegor om bröst och BH-modeller. De flesta körde med samma storlek år efter år, trotts deras övriga kropp kanske ändrat form. Ett par hade varit i lite bättre underklädesaffärer och fått hjälp. En hade gått ifrån C till E kupa. Någon annan ifrån B till D kupa. De som körde på med samma storlek år efter år var inte alls redo att tro på att de hade fel storlek! För det var det jag tror det handlar om. Fel kupa år efter år. Jag har gått ifrån storlek 46 i kostym till 52. Jag är inte smal och spinkig längre!

AB

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sant. Alltför många kvinnor har för små kupor och för stor bandstorlek. Många skulle nog tro jag har normalstora bröst, men jag har D/DD-kupor men liten bandstorlek. Tack vare att butiker inte saluför söta behå över C-kupor ibland kanske D (då menar jag H&M) så kan man tro att D-kupa är någonting JÄTTESTORT. Men det är det inte.