måndag 19 november 2007

Viktpendling?

Aftonbladet gör en stor sak av att en del stjärnor pendlar i vikt. Själv har jag inte vägt mig på 7 år tror jag, så jag kan inte min egen vikt, men när det börjar sitta åt i midjan och kavajen inte sitter som den skall då drar jag ner på maten. Det är inte kul att inte kunna äta som förr. Förr kunde jag kränga i 2-3 dagar i sträck. Nu kan jag knappt tänka på mat innan jag går upp ett kilo eller två. Jag har en del laster i form av viss dryck och viss mat, men det är inte som förr.

Att vara kändis och ständigt bli påmind hur man ser ut för sekunden måste vara förödande. För mådde man inte skit innan, så lär man ju göra det efteråt. Det blir viktskriverier och de hårdbantar. De blir undernärda och sen vill de må bra och går upp igen. Nej, det kan inte vara kul.

AB

Inga kommentarer: