Ni som följt bloggen vet om Aftonbladets vendetta emot den moderata statssekreteraren. Där spelade Aftonbladet ut alla fula kort de kunde.
1. En påhittad romantisk affär (Den höll inte då journalisten hade pojkvän)
2. En vinkling att journalister och politiker inte skall träffas på tuman hand. (Verkligheten är att det sker dagligen. Det är så journalistiskt arbete utförs)
3. Jouren. (När det visade sig att jouren gällde året om alla årets dagar så föll det med platt.)
4. Alkoholkonsumtionen. (Det fanns bara en slipp på totalsumman. Sällskapet var ifrån början fyra personer och de åt även mat. Dessvärre var det ingen i media som vågade slå hål på den myten. En man skulle aldrig ifrågasättas för sin konsumtion.)
Mediadrevet gjorde att Fredrik Reinfeldt inte hade något annat val än att avskeda Ulrica Schenström.
Så vad lär vi oss av detta? Jo att moralen är sämst hos journalistkåren som vill göra allt i svart och vitt. Speciellt då världen är en gråskala med massa nyanser. Fast det är mer krävande att vara objektiv. Se bara på hur vinklingen är kring plastikkirurgen i Malmö. Viktiga fakta tas inte upp i media och ifrågasätts.
SVD SVD
onsdag 21 november 2007
Moralen sämst hos journalisterna?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Var får du dina uppgifter ifrån? Det enda jag som har en betydande mediakonsumtion har sett var att journalisten skulle vara homo. Det med fyra i sällskapet låter som en tung efterhandskonstruktion.
nickla eriksson: Jag har fått uppgifterna ifrån media. Samt ifrån ett par andra källor.
De var fyra ifrån då de kom vid halv åtta tiden. Två ur sällskapet gick efter ca 75 minuter. US och AP satt kvar. Det har stått i aftonbladet bland annat. De bör ju veta. De plåtade ju hela kvällen.
Viktigare frågeställning är vad som gör att folk fortfarande köper kvällstidningar? Obegripligt!
Slutsats! Tillräckligt många vill väl ha skräpet och är enfaldiga nog att tro på det som skrivs...
Ja, hua-jedana-mej, tokket tok!
Skicka en kommentar