torsdag 6 december 2007

Polisen, de stora förlorarna

Rikspolischefen tvingas avgå på grund av kritiken ifrån facket inom polisen. De riktiga förlorarna i denna nyordning är polisen. En ny rikspolischef som skall tillsättas. Regeringen skakar inte fram en ny kandidat vidare snabbt. Helt klart så behövs någon utifrån som kan förnya polisens interna verksamhet.

För när det är som idag då de ger sig på helt fel mål. För att ta ett exempel den legala sida The Pirate bay. Eller när de jagar de som kör 125 km/h på våra motorvägar.

Fast svensk polis syns ju mest på stans pizzerior, konditori, kinakrogar och andra ställen med hämtmat. Jag minns inte sist jag såg fotpatrullerande poliser, om vi nu inte räknar in fotbollsderbyn och festivaler.

Vad jag förväntar mig av en ny rikspolischef är någon som kan genomföra en nolltolerans, fast det vågar väl inte regeringen ge direktiv om?

AB DN HD SDS SVD

Andra bloggar om

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äter du under tiden din arebtstid? Polisen är kanske rentav inga människor vilka vissa inte tror...

Byxorna Nere sa...

anonymous 11:28: Nu är det ju så att jag både känner de som är poliser och jag har bott så jag har haft bra koll hur polisen gör på dagarna.

Hade jag sprungit iväg och både shoppat frukost, lunch och eftermiddagsfika i samma omfattning som vissa poliser gör, nu säger jag inte alla, så hade jag inte fått mycket gjort. Eller för att utveckla det ännu mer, jag hade inte kunnat gå och klippa mig under arbetstid.

Vad polisen saknar är ledarskap. När ledarskap nu har funnits så sätter sig mellanchefer på tvären. Att tänka i nya banor är jobbigt och då gnäller de så polischefen får kicken.

På din fråga. Nej, jag äter utöver min arbetstid. Jag jobbar 8 timmar, plus jag har tre pauser på totalt en timme. Så 9 timmar är min arbetsdag på pappret.