onsdag 5 december 2007

Intressanta låtval! Fast det finns en solklar vinnare!

Om vi börjar med Marie Picasso har hon själv valt All by myself som Celine Dion brukar sjunga. Funkar säkert ypperligt. Låter som något för henne helt klart. Ett bra val!

Amanda Jenssen har valt Unchain my heart som Joe Cocker brukar sjunga. Det kan bli riktigt spännande. För mig är det ett höjdarlåt och finns med i min topp 50 på bra låtar.

Tittarnas val är däremot lite si och så med. I´ll be there för Marie och Suspicious minds för Amanda. Här ser det på pappret ut som Amanda har en stor fördel.

Finallåten då? Ja, den vet vi ju inte hur den låter. Fast det blir spännande vilket som!

Om jag går efter mitt förnuft vinner Marie, går jag efter mitt hjärta vinner Amanda! Så frågan är hur det går.


AB AB

1 kommentar:

Anonym sa...

All by myself är en riktigt svår låt, och det är inte många som kan göra den bra. Risken är att det går åt pipsvängen för marie, medans amanda har valt bra låtar, som inte är allt för svåra. Och har amanda en falsk ton, så hyllas hon nästan för det, om marie gör det, då är det nästan katastrof.
Marie vinner, men amanda kommer att lyckas bättre. Hur många amandor har vi sverige?