söndag 9 december 2007

Fula villor kan bli snygga de med!

I sydsvenskan kan man läsa om 80-tals huset som blev en snygg funkisvilla! Tänk om fler hade haft råd och möjlighet att göra sina villor snyggare!

För dessa fula 70 och 80-tals husen är hemska. Jag förstår inte hur de kunde få bygglov för så trista och opraktiska hus. Det första jag stör mig på kring dessa gamla villor är att de är hemskt mörka på ovanvåningen. Det blir för lite ljus in i dessa hem. Skulle inte klara av att bo i dem. Passerar ett antal på vägen till jobb.

Själv drömmer jag om en villa i tre plan. En villa med garage där man kan få in alla cyklar och en eventuell bil. Plan ett entré, garage, badrum med ett stort bubbelbad kanske inomhuspool? Plan två kök, vardagsrum, arbetsrum, gästtoalett. Plan tre sovrum. Självklart i funkisstil. Sen gärna takterrass. Det skulle vara underbart. Sen en mindre trädgård där man kan odla potatis, morötter, smultron, hallon och jordgubbar.

Det boendet som vi har just nu är så där. Så det kanske är läge att flytta?

SDS

Andra bloggar om

1 kommentar:

Arcos sa...

Ja... smaken är verkligen som.... personligen anser jag den gamla sadeltaksvillan är avsevärt mycket mer tilltalande. Att tycka att en skokartong på högkant tilltalar mer... ja... :)

Finns så många andra alternativ när det kommer till att modifiera gamla 70-80tals villorna. Har sett många läckra exempel.. men detta var ju definitivt inte ett av dem...

Men det är ju bara min åsikt... :)