måndag 3 december 2007

Ett gott syfte, men når det fram?

Röda korset, Aftonbladet och Blocket har en kampanj där man kan köpa en kram ifrån en kändis. Kampanjen går ut på att få bort utanförskapet och ensamheten. Nu när vi närmar oss jul då många sitter ensamma och olyckliga då kanske det hade varit bättre med andra aktiviteter? Stora julfester där alla är välkomna?

Kampanjen har ett gott syfte. För ensamheten ökar. Vi talar inte med våra medmänniskor så som vi borde. Det finns ju de som inte talar med någon på veckor.

Ta tid för dina medmänniskor. Sprid värmen.

AB AB

1 kommentar:

sawens.webblogg.se sa...

Man kan ställa upp som kramare. Då får man en cape att ha på sig med texten "Kramas för de ensama", man får en bössa som man samlar in pengar i och man får knappar med texten "Kram" som man säljer. För en knapp och en riktig kram, kostar det 20kr, men man kan lägga bara några kronor som bidrag.

Jag och en tjejkompis säljer kramar hela helgen. Alla pengar går oavkortat till Röda Korset.