fredag 7 december 2007

Bong, bong, bong, nu är vi inte överens igen!

Bröderna M tycker jag inte riktigt håller måttet för en fyra. En svag trea och en stark tvåa är mer rättvist.

Låt oss börja med det viktigaste servisen. Personal som rör sig bland matgästerna bör inte gäspa, skramla onödigt mycket, eller se allmänt utkörda ut. Bra personal måste spela lite teater. För dålig service ger oss fel känsla.

Maten då? Jag tycker den är väldigt platt. Inte vidare spännande. Varmrätterna är ok. Desserterna som är den viktigaste delen är inte ens dåliga, de är urusla. Om man vill sätta sin krog på kartan med pizza och annan junkfood som tynger ner, då får man verkligen ha desserter som får oss att sväva på moln.

Skall jag vara helt ärlig så är det få ställen i malmö som kan det här med desserter. Att ägarna inte fattar att det är det som sätter avtrycket på hur bra stället är då vi tänker tillbaka. Desserten är sist och måste vara bäst. Precis som kaffet till, som med 9 av 10 ställen misslyckas med.

Lokalen och blandningen på människorna är väl det stora pluset.

Annars, så tillbaka till ritbordet med maten. Eller så sänk priserna lite så pris och kvalité är på samma nivå!

DYNGAN BONG

Andra bloggar om

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men så fick den ju en trea också ;-)

Anonym sa...

"Lökringarna sött och distinkt smakrika; här har Mando en värdig utmanare."
jesus. mando är ett skitställe som bara lever på något sjukt nostalgirykte.
borde stängas och tas över av grill ruby från stockholm; där kan man få bra grillad mat.

Anonym sa...

En trea!!! Bong skärp dg nu! Hur kan man dela ut en trea till en restaurang som utmärker sig att vara en Italiensk resaturang men som kommer inte ens i närheten när det gäller Italiens mat??? Pizzan som serveras har ju färdigköpt deg!!! Sämst i hela Sverige, jag har aldrig varit med om det i hela mitt liv. Ni borde besöka Bröderna M o prova PIZZAN det är ju deras starka sida hehe... Blev så missnöjd sist, besöker inte en restaurang som serverar färdig köpt mat, det kan jag äta hemma. Skärp dig Bong.

Johannes; Max 2 får de av mig.

Anonym sa...

Fredag kväll, bra service (är inte easy to please i detta avseende), god mat, jättegod äppelkaka. Min upplevelse skiljer sig uppenbarligen från era.