tisdag 6 november 2007

En ding, ding värld?

Förlåt men tittar man på bilden på aftonbladet så är det News of the world som tagit bilden. För er som undrar vad det är för tidning så klicka här.
Hur är det med källkritiken? För mig känns källan för osäker för att tas på allvar. Fast vi vet ju redan hur det är med att kolla källor. Det tar tid och är jobbigt.

Aftonbladet har blivit en riktigt engelsk tabloid tidning. En massa paparazzibilder och storys fulla med halvsanningar. Tänk vad en gammal socialdemokratisk tidning kan utvecklas. Fast tidningen och partiet tycks gå i takt och det är inte alla som gör det.

AB

8 kommentarer:

Anonym sa...

nyhetstorka eller? hur ska man annars föklara? katastrof. det behöver inte vara akademiska atriktlar, men nåt vettigt kan de väl ändå skriva om? eller är syftet att få folk att skriva om det i sina bloggar?

Byxorna Nere sa...

anonym 08:06: Ja, de har kanske ingen ny vendetta att ge sig ut på?
Aftonbladet är bara en "hitte på" tidning. Se bara på pussen som de fick till ett hångel!

Anonym sa...

Jag måste hålla med! Ser titt som tätt artiklar där de hänvisar till tidningen Star som är än lite sämre än The Sun/The News of The World. Själv har jag bott en längre tid i England men jag hör i bland folk referera till artiklar från dessa tidningar och bävar när det står saker som "säger The Sun, en av Englands mest reskekterade tidningar."
Hur kan man anses respekterad när man har en smilande halvnaken tjej från Essex på sidan 3.
(The News of The World är söndags bilagen)

Anonym sa...

"Se bara på pussen som de fick till ett hångel!"

Jag antar att du syftar på schenström, och hur vet du om det var hångel eller en puss ?

Du är en typisk moderat som spyr galla över allt som går emot "ditt" parti så ingen kommer att ta dig på allvar.

Försök se lite vidare än din egen lilla sfär istället.

Byxorna Nere sa...

anonym 11:24: Du läser inte min blogg ofta märker jag. Jag är inte moderat. Mycket kritik kommer jag emot moderaterna, men när det gäller pussen så var det bara en puss.

För det första så är det inte så vanligt att någon som är öppet homosexuell som skulle vara intresserad av en gift kvinna.

För det andra så finns det för få bilder för att få det till något annat än en puss.

För det tredje så säger vittnen på krogen att det bara var en snabb puss.

För det fjärde så hade aftonbladet en välplanerad vendetta som utfördes.

Så du får nog läsa min blogg mer noga, samt se till att se sambandet mellan Aftonbladet brist på politiska avslöjanden efter valet med schenströmaffären!

Anonym sa...

Du menar alltså att du tror på några vittnen som du inte känner när du påstår att det bara var en puss och inte hångel ? Hur är det med källkritiken ?

Byxorna Nere sa...

anonym 15:54: Jag har betydligt bättre källor än så.

Ett tips, se hur lång tid det är mellan första bilden och sista. Om det nu var ett hångel, varför finns det inte fler bilder.

Det plus ett par tillförlitliga källor vet jag att det bara var en puss. Jag vet med om vilken vendetta som planerades på tidningen under en lång tid och hur bevakningen har fokuserats.

Anonym sa...

Men herregud det finns ju en sjukdom som som heter så och det aftonbladet skriver stämmer... Har gått flera dokumentärer om det på tv..