onsdag 31 oktober 2007

Vaktchefen misshandlar och inget fastnar på videon

Visst låter det underligt att när vaktchefen slår ner en gäst då funkar inte kameraövervakningen. Polisen skulle nog beslagtagit hela datorn och kört någon form av återskapningsprogram. Då hade de säkert funnit videon.

Åtta dyra kameror och en avancerad övervakningsutrustning. Sist jag kollade på de där mjukvarorna så varnade de högt och tydligt om det inte fungerade. hade vaktchefen blivit nedslagen hade de säkert fungerat,

Tänk vilken PR Café Opera har fått på kuppen.

DN DN DN HD SDS SVD SVD SVD

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst fan är det sinnessjukt? Åtta kameror har som av en lycklig slump slutat fungera då vaktchefen misshandlar någon. Som sagt, man behöver inte vara medlem i Mensa för att räkna ut att kamerorna hade varit felfria om vakterna själva hade åkt på spö...

Anonym sa...

När jag var ung fruktade man busar som kunde komma fram och mucka och för ingen anledning alls. Det var ofta vakterna som garanterade nån sorts trygghet. Jag vet att på 80- och särskilt 90-talet förändrades det där - närvaron av vakter kunde ibland känns lika hotfull som när ett knuttegäng slog sig ner. Nu har det gått alldeles överstyr; när de typer man fruktade är utsrustade med brickor, batonger och befogenheter. De måste bara bort varenda en!
Den som en gång fällts i domstol är diskad för såna uppdrag. På livstid.

Anonym sa...

Visst finns det många rötägg bland vakter men jag har jobbat som ordningsvakt i 10 år och jag har aldrig sett någon av mina kollegor utöva obefogat våld mot någon gäst. Däremot har jag varit med om det mesta när helt vanliga svenssons blir förvandlade med sprit innanför västen. Jag har blivit slagen, sparkad, knivhuggen, hotad med skjutvapen,kniv och svärd!!! Tycker att debatten blir lite skev, det skrivs aldrig om allt som ordningsvakterna blir utsatta för. Men detsamma gäller väl för polisen, gör man något åt demostrerande reclaim the street ungdomar är det fel, gör man ingenting är det också fel...Sensationjournalistik är väl ordet...