En tågtillverkare som gör flygplan känns det säkert? För oss i Skåne som åker då och då med Öresundstågen vet hur bra deras tåg är. Skulle vi lita på det bolaget alls?
SAS har sedan tidigare dålig ekonomi. Förtroendet faller som en sten. Att SAS satsade på ett så dåligt bolag som Bombardier är förvånande! När de inte ens kan göra driftsäkra tåg, hur skall de kunna göra flygplan? Att sen köpa första generationen av något så tekniskt komplicerat som ett plan är osunt.
Nej, SAS sälj DASH-planen omedelbart och hyr in fungerande plan. Annars blir det nog konkurs 2008.
DN DN DN SDS SDS SDS SDS SVD SVD SVD SVD
lördag 27 oktober 2007
SAS i konkurs 2008?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Jag hoppas på en konkurs, ty detta bolag har sabbat alla andra bolag sedan 60-talet pga sin tidigare monopolsituation
...fram för bättre och framförallt trevligare alternativ än detta skitbolag jag helst undviker att flyga med., vad har det tillfört för gott i flyghistoroen annat än med en monopol DC-6:a flyga över nordpolen för alla oss som tvingats till Kastrup för att ta oss vidare ut i världen
SAS är numera förknippat med strejker och dash-krascher till den grad att förtroendet allvarligt skadats.Jag tycker det är pinsamt att se hur SAS försöker komma från sitt eget ansvar genom att skylla allt på tillverkaren.
Man borde för länge sedan övergett dessa plan.
Jag har inget förtroende för SAS.Pinsamt att höra hur man skyller allt på Bombardier.SAS kan inte frånsäga sig sitt eget ansvar.Om Swebus och SJ kört med farliga bussar och tåg skulle man givetvis fått stå för passageraransvaret.
Skicka en kommentar