Snart försöker skolorna med att dela ut bostadsrätter för att dra in eleverna till just sina skolor. Ju mer pengar som går åt prylar och annat runt omkring, ju mindre pengar går till lärare och bra undervisning.
En självklar bild på hur bra en skola är borde vara hur eleverna presterar på nationella prov. Hur många vågar redovisa de siffrorna?
Idag tycks allt fler med gå åt att välja inriktning tidigt. Själv så är jag så långt ifrån det jag ville bli i nionde klass man kan komma, så varför då välja så tidigt en speciell inriktning? Ju bredare linje ju större möjligheter.
DN HD SDS SVD SVD SVD SVD SVD SVD SVD
onsdag 24 oktober 2007
Egen lägenhet nästa? Marknadsföringen tar nya steg?
kl. 06:36
Etiketter: elever, gymnasie, gymnasieskola, gymnasieval, marknadsföring, skola, utbildning
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar