Nu gäller det. Kommer ersättningsplanen komma fram tillräckligt snabbt, eller tappar SAS nu alla de viktiga företagskunderna? I danmark tycks företagen vara i upprorstagen.
Kan affären med Dash 8 Q400 vara slutet för SAS redan på kort sikt? Aktien föll inte i den takten som många trodde den skulle falla, utan det känns mer som marknaden insåg att SAS gjort det enda vettiga valet.
Bombardier påvisar dock en total brist på insikt över hur dåliga deras plan är. De vill inte ta på sig sitt ansvar och vi får hoppas SAS kan få ut den ersättning de borde ifrån Bombardier. Att det blev Dash 8 Q400 är för många fortfarande en gåta. Dock visade det sig att Dash 8 Q400 kan ha varit den mest kostsamma affären för SAS på många år.
DN DN DN DN DN HD SDS SDS SDS SVD SVD SVD SVD SVD SVD
måndag 29 oktober 2007
SAS krishantering på prov
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Det finns så många gåtor här i livet... Varför valde man en fransk leverantör för tunnelbanevagnarna när de redan innan leveransen hade visat sig ha vissa svagheter? De funkar ju inte om det är för varmn, för kallt, löv på spåret osv.
Ibland undrar jag om svaret på din fråga lyder "mutor"?
Redan bevisat. De fyller avgångarna med att ställa in flyg på samtliga linjer. Mitt flyg till Helsingfors är nu inställt.. 24h innan!!! Det är bara säga tack och adjö till SAS. Dom komer inte repa sig från detta!!
Anonym 16:38: Jag tror med att samhället är fullt med mutor. Det skall betalas under bordet för att vara med och få en order. Fast jag hoppas på att någon gräver och plockar fram fakta!
Anonum 16:41: SAS vet ändå om att det finns ganska många plan att hyra in på marknaden. För mig är det obegripligt att de agerar som de gör.
Skicka en kommentar