Det finns väl inte en enda journalist som inte utnyttjat sin ställning? De skall ha rabatt i butiker, de skall komma in gratis och inte minst de hotar näringsidkare som inte faller dem i smaken med att skriva om dem.
Att gå in gratis på krogen, museum, mässor eller nöjesparker är väl inget nytt.
Vill du som företagare få en massa press. Ha en pressdag med mat, något nöje och skriv sen ett färdigt manus. Då kommer det med till 99% säkerhet. De flesta orkar inte ens skriva om artikeln utan allt kommer med oredigerat. PR folket myser då de vet hur det funkar. Skicka med produktprover tillsammans med lite annat smått och gott så får du in bilderna med. De som är lättast att lura är de i fackpressen. Fast de flesta journalister är lata och ju mindre de behöver göra och mer de får klart, ju bättre tycker de om det.
Under tre år så satt jag med ett företags var PR och reklambudget var noll. Efter 100 pressklipp tre år senare så inser jag att det är enkelt att komma på rätt fot med murvlarna. Champange någon?
SDS
onsdag 31 oktober 2007
Lättmutade journalister
kl. 02:53
Etiketter: journalister, journalistik, marknadsföring, muthärva, mutor, pr-konsulter, presskort
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar