tisdag 30 oktober 2007

Kalla kåran, södra innerstaden känns osäker

Det finns områden i Malmö som jag inte rör mig i frivilligt ensam. Inte ens att gå två i vissa delar känns tryggt. Bangatan, Sofielundsvägen, Ahlmansgatan och Claesgatan är fyra adresser jag drar mig för. Kanske för jag på dessa adresser varit förföljd. Att nu läsa om det fruktansvärda som har hänt och var det har hänt chockar mig en aning. Ofta kommer jag med buss till Södervärn och för att komma snabbast fram så borde jag gena igenom dessa gator, men gör det inte. Jag går hellre en omväg som känns tryggare. Dock känns nästan hela södra innerstaden osäker då mörkret har fallit.

Att en av förövarna är under 15 förvånar mig inte. Kollegan blev rånad av en 14 åring förra sommaren. Så det känns som dessa unga får göra grovjobbet till de äldre kriminella.

DN SDS SVD

Inga kommentarer: