lördag 2 februari 2008

Sossen, en i överklassen, Göran Persson visar vägen

En sann socialdemokrat är han. Göran Persson. En av de där som i dagligt tal kallas för överklass. Sen om de heter Bodström eller Sahlin i efternamn så är de alla, ja just det överklass.

Det är många år sedan socialdemokraterna stod på de svagas sida. Nej partipampar och fackpampar är deras favoriter. Den nya svenska överklassen är yrkespolitikerna. Det är bara att inse. Hur många vanliga löntagare har råd att bygga en herrgård mitt ute på landet? Inte många som jag kan komma på.

Göran Persson är en hycklare av sann socialdemokratisk färg. De säger en sak för att vinna röster. I nästa stund så bryter de emot alla de fina ord de sagt tidigare. Göran Persson har inte haft många skandaler innan han avgick. Det har dock den nuvarande partiordförande. Frågan är dock hur mycket värre hon då skulle vara. Jag vågar faktiskt inte gissa på hur allvarligt det skulle kunna vara. Fast jag vet det skulle vara allvarligt. Riktigt allvarligt. För mig är det en gåta att någon skulle kunna rösta på hycklarpartiet socialdemokraterna.

AB DN EXP SDS SVD

andra bloggar om

Inga kommentarer: