Visar inlägg med etikett mördad. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett mördad. Visa alla inlägg

fredag 16 november 2007

Då var det ännu en som fallit offer för mäns våld

Sambon var mördaren. Någon som är förvånad? Nej, dessvärre inte. Dessa kräk till män som slåss. Dessa kräk som mördar. Hur hamnar de i relationer med andra människor?
För mig så tänkte jag direkt på sambon när storyn rullades upp i media. Hemskt att veta att det var rätt misstankar. Vad jag inte förstår är att varför det tog så lång tid för polisen att fatta misstankar.
Hur långt kan en människa sjunka? Att mörda är bara ett bevis på att många människor bara är djur.

AB AB DN HD HD SDS SDS SDS SVD

måndag 15 oktober 2007

Mördad björn, klarar ingen av att söva och flytta dem?

Så nu har ännu en björn kallblodigt mördats. Vore det inte läge att utbilda människor hur de skall agera i naturen istället? Att sen kallblodigt skjuta björnen istället för att söva den och flytta på den är ett skrämmande mönster. Inkompetensen bland berörda myndigheter är ju enorm.

För att göra en jämförelse. Om ett gäng åker på jakt i afrika och faller offer för lejon, är det då någon som anser man skall döda lejonet? Speciellt då människan var på lejonets revir?

Vapenkåta jägare som leker rambos i skog och mark borde kanske inse att de inte alltid är jägarna utan även kan vara ett byte.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=704593
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17296101.asp