Så nu har ännu en björn kallblodigt mördats. Vore det inte läge att utbilda människor hur de skall agera i naturen istället? Att sen kallblodigt skjuta björnen istället för att söva den och flytta på den är ett skrämmande mönster. Inkompetensen bland berörda myndigheter är ju enorm.
För att göra en jämförelse. Om ett gäng åker på jakt i afrika och faller offer för lejon, är det då någon som anser man skall döda lejonet? Speciellt då människan var på lejonets revir?
Vapenkåta jägare som leker rambos i skog och mark borde kanske inse att de inte alltid är jägarna utan även kan vara ett byte.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=704593
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17296101.asp
Visar inlägg med etikett jagad. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett jagad. Visa alla inlägg
måndag 15 oktober 2007
Mördad björn, klarar ingen av att söva och flytta dem?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






