Vad har hänt med respekten för vår fauna? En björn är ett rovdjur. De jagar sina byten. Inte alls konstigt. Precis på samma sätt som de här jägarna som skulle jaga älg. Inte skjuter vi jägarna då de skjutit en älg. Varför då skjuta ett rovdjur? Var finns logiken?
Visst det är hemskt att liv går till spillo. Varför inte fånga in björnen och placerade den långt borta ifrån civilisationen? Vore det inte mer miljömedvetet?
Jakt är inte riskfritt. Det finns massor med faror. Fast ingen anser väl att björnen är en nykomling i naturen?
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17253553.asp
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=702339
Visar inlägg med etikett älgjakt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett älgjakt. Visa alla inlägg
tisdag 9 oktober 2007
Bamse mördad
kl.
12:20
2
kommentarer
Etiketter: björna, jakt, jaktlag, jägare, miljöarbete, riskfyllt, älgjakt
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






