Visar inlägg med etikett människor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett människor. Visa alla inlägg

söndag 14 oktober 2007

Jägarna blev byte

Så var det dags igen. Jägarnas hund retade troligtvis upp björnen som i sin tur anföll de som stod i vägen. Människan är ett lätt byte för en björn. En björn anfaller inte heller utan den är uppretad. De går inte på de som för ljud. Tysta smygande jägare, ja hur tolkar en björn dess beteende?

Fast nu kommer väl kraven igen på att skjuta av björn. Någon som på sikt innebär ännu en djurart som människan tagit död på.

Det bästa vore att ha områden där djuren är fredade och där människor inte får störa djuren. För vem var där först? Djuren eller människorna?


http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17292056.asp
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17247066.asp
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17253553.asp
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=704276
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=702339
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=701991
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=332904