Skulle du köpa en lägenhet i kiruna? Nej, kunde tänka det. Stockholm håller på att förlora intresset. Malmö har redan blivit en kulturhuvudstad i sverige. Bäst musik, mest dynamiskt uteliv, intressantaste utställningarna och inte minst närheten till Köpenhamn.
Stockholm ligger fel. För långt ifrån nordens huvudstad Köpenhamn. Det är i öresundsregionen allt sker. Så det är inte konstigt att det blir fasta priser för bostadsrätter i stockholm. Intresset ligger mer i att flytta till Malmö än att köpa en lya på Östermalm.
Företagen har redan insett att Malmö är framtiden. Allt fler flyttar hit och märker av hur modernt allt är i Malmö.
Så det är inte konstigt att avmattningen är tydlig i Stockholm. Vem vill flytta dit?
http://www.svd.se/dynamiskt/stockholm24/did_17292367.asp
Visar inlägg med etikett kiruna. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kiruna. Visa alla inlägg
måndag 15 oktober 2007
Stockholm ointressant om 30 år
kl.
02:51
6
kommentarer
Etiketter: bostadsrätt, framtid, kiruna, Köpenhamn, lägenhet, Malmö, stockholm, öresund
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






