Visar inlägg med etikett bostadsrätt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bostadsrätt. Visa alla inlägg

söndag 4 november 2007

Knackningar ifrån en tom lägenhet

En 89 årig dam i Lund jagas av sin bostadsrättsförening. Allt låter som om bostadsrättsföreningen har rätt, fast har de det? Det knackar i väggarna. Det är fastställt. Dock även när lägenheten är tom! Så det är inte den äldre damen som ligger bakom det. Vad det är som knackar har de inte brytt sig att komma fram till, bara att det är damen som skall vara den skyldige.

SDS SDS SDS

måndag 15 oktober 2007

Stockholm ointressant om 30 år

Skulle du köpa en lägenhet i kiruna? Nej, kunde tänka det. Stockholm håller på att förlora intresset. Malmö har redan blivit en kulturhuvudstad i sverige. Bäst musik, mest dynamiskt uteliv, intressantaste utställningarna och inte minst närheten till Köpenhamn.

Stockholm ligger fel. För långt ifrån nordens huvudstad Köpenhamn. Det är i öresundsregionen allt sker. Så det är inte konstigt att det blir fasta priser för bostadsrätter i stockholm. Intresset ligger mer i att flytta till Malmö än att köpa en lya på Östermalm.

Företagen har redan insett att Malmö är framtiden. Allt fler flyttar hit och märker av hur modernt allt är i Malmö.

Så det är inte konstigt att avmattningen är tydlig i Stockholm. Vem vill flytta dit?

http://www.svd.se/dynamiskt/stockholm24/did_17292367.asp