Det är val nästa år i USA. Bush vet att han måste börja breda väg för den republikanska kandidat som är på väg. Ett led i detta är att stänga Guantánamolägret och ta över fångarna på amerikansk makt. Då har Bush tagit ner ett av demokraternas argument.
Köper det amerikanska folket detta? Vissa republikanska kandidater har talat om denna lösningen, så visst kan de köpa det. Vi får se hur det går. Det finns ju knappt någon republikanska kandidat som håller med Bush. Så det kan bli spännande och se hur detta påverkar opinionen. Jag tror även nästa års val i USA kan bli jämt beroende på vilka kandidater som kommer företräda partierna.
DN SVD
söndag 4 november 2007
Valtider mjukar upp vita huset
kl.
09:28
0
kommentarer
Etiketter: Guantánamo, Guantánamolägret, krigsbrott, krigsfångar, presidentval, terrorism, terrorister, USA
måndag 15 oktober 2007
Jackie Arklöv, polismördare/legoknekt/fånge
Ja, Jackie Arklöv har en del titlar att sätta på sitt visitkort. Här är ännu ett exempel på total härdsmälta vad det gäller att växa upp och bli en bra människa. Viktiga delar som etik och moral måste helt ha missats av föräldrarna. Vad var det som gick snett?
Att det skulle komma fram hemska vittnesmål ifrån Bosnien-Hercegovina är väl ingen överraskad över? Jackie Arklöv har redan visat vad han går för. Kallblodig utan etiska eller moraliska spärrar. En farlig legoknekt. Att det nu kommer fram saker som är mycket värre än nackskotten emot poliserna är logiskt. Kan man i ett fredligt land gå fram och avrätta poliserna metodiskt, vad gör då inte en sådan person i ett krig?
Frågor som bör ställas, fanns det ingen som märkte något då han var yngre? Hur var hans uppväxt? Vad fanns det för utlösande faktorer? Föräldrar tillsammans med samhället måste bli bättre på att se farliga avvikelser. Det innan fler offer faller.
Det finns nog de i det där gänget i Rödeby som lätt hade kunnat utvecklas i liknande riktning. Saker som att göra upp mitt i natten med påkar är inget som är normalt. Inte heller att systematiskt terrorisera en familj år efter år. Föräldrars inflytande är det viktiga. Alla tycks inte vara bra som föräldrar och då bör samhället agera kraftfullt.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=704706
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17298213.asp
kl.
15:37
0
kommentarer
Etiketter: brott och straff, brottslighet, Jackie Arklöv, krigsbrott, legoknekt, mördare, Polis, polismördare, rödeby, terror






