Visar inlägg med etikett grooming. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett grooming. Visa alla inlägg

söndag 18 november 2007

Både stark och svag bevisning

Det skrämmer mig att IT-delen i polisens arbete tycks vara mindre väl genomfört. Fanns det inga loggar ifrån offrens datorer med IP-nummer ifrån Atheer Al Suhairy? Varför lät polisen inte någon av offren se till att koppla upp sig så de fick IP-nummret ifrån "Alexandra"?

Problemet som finns är att grooming inte är förbjudet i sverige. De som driver olika sidor på nätet har med en tendens att inte ta sitt ansvar. Fler och tydliga varningar. Fler administratörer som jobbar i det fördolda som kan upptäcka individer som inte är på sidorna med rätt motiv.

Vuxna kan bli lurade på nätet, vad kan då inte barn bli?

Det är tur att Atheer Al Suhairy åkte fast. Hur många till hade han inte kunnat skada? Dock tror jag inte Atheer Al Suhairy är ensam om att göra så på nätet. Det finns säkert många andra. Det är bara att de inte blivit avslöjade ännu.

SDS SDS SDS

lördag 20 oktober 2007

Liv i förnekelse?

Pedofilen måste leva i total förnekelse. Jag ser vissa tendenser i andra aktuella fall. Allt ifrån plastikkirurgen i Malmö till Stureplansprofilerna. Speciellt stureplansprofilerna så beter de ju sig som om de är helt bakom flötet. Något är riktigt fel på dem, precis som med pedofilen. Att sen nu man med läser att de i kanada redan 2004 hade misstankar emot honom, då mår jag illa.

Finns ju även de som hyllas av många och som utan fruns vetskap sitter och håller på med grooming på sin lediga tid. Fast det är ju inte olagligt ännu och därför så får vissa vara ikoner för många utan att någon reagerar. Sjukt är ordet.

DN SDS SVD